Csatlakozz a közösséghez!

Készíts blog-ot,
írj kommentet,
keress barátokat,
lépj be a klubba!

> Belépés < > Regisztráció <

Smurfs (SNES)

2013.03.18. 17:54 >>>> safranek >>>> RETRO, NINTENDO >>>> : 4080 : 0


Az Infogrames jóvoltából két stuffal is gazdagabbak lettünk.
Ezek közül az egyik a Smurfs, azaz a Hupikék Törpikék. Az olvasók számára biztosan ismerősek a kis zöld... akarom mondani kék figurák.
A játékgyártó cégek a különböző rajzfilm (képregény)figurákat, mindig is szívesen használták fel játékok készítéséhez (kíváncsi vagyok, hogy pl. Pif és Herkules, és társaik mikor kerülnek cartridge-ba).
A francia cég természetesen francia “gyártmányú” rajzfilmhősöket használt fel a játékhoz.

A címképernyőn három menüpont közül választhatunk.
Az első a ..., a másodiknál különféle dolgokat tudunk beállítani. Itt nem árt kapásból Easy fokozatra állítani a játékot, mert egyébként is elég nehéz.
Az összes zenét is itt hallgathatjuk meg illetve, ha sztereo TV-nk, vagy erősítőnk van (és a megfelelő speciális kábel), akkor itt állíthatjuk be a sztereó hangot.
A harmadik pontban a password beírását tehetjük meg. A legnagyobb szívatás itt található a játékban. Ugyanis csak minden negyedik pálya után kapunk kódot.
Persze amíg az ember idáig elküzdi magát, addigra tele lesz a bakancsa rendesen. Ennyit a jófejségről. Azért én nem hagytam magam, és csakazértis végigpróbáltam minden lehetséges variációt (1.5 óra alatt).
A cikk végén megadom majd az összes (3db) kódot. Tehát akkor  PUSH START.

A bevezetőben kiderül, hogy a gonosz Gargamel (Hókuszpók) elrabolta négy törptársunkat.
Ezek után Törpapa megbíz minket a társaink megkeresésével, és kiszabadításával. Törpünkkel összesen 16 pályán kell keresztülvergődnünk.
Minden negyedik főpálya végén megtalálhatjuk egyik elrabolt társunkat.
Néha Törpapától kapunk valamit, ami a következő pálya leküzdéséhez fog kelleni (gyertya, robbanó doboz, stb.). 
A játék a hagyományos platform stílusú, bár akad ettől eltérő pálya is. Minden főpálya több kisebb részből áll. Ezek csak kis mértékben térnek el egymástól. Lássuk mi mindent találhatunk utunk során. 
Szamóca: ez a kis szívecskékkel jelzett életerőnket javítja. 
Csillag: ez a szint teljesítése után bonus pontokat jelent. 
Levél: ha ebből összegyűjtünk 25 darabot, akkor egy plusz életet kapunk (fontos!). 
Gomba: erre ráugorva levelet, szamócát stb. kapunk. 
Kis törpfigura: plusz élet. 

A pályákon néhol találhatunk titkos helyeket is, ahol értékes dolgok vannak elrejtve.
Az ellenfeleinket a ráugrásos módszerrel tudjuk távozásra késztetni. Vigyázat, nem minden ellenfélre lehet sérülés nélkül ráugrani! 
Az irányításról: A sárga gombbal tudunk ugrani, a piros gomb akkor használható, ha például a robbanó dobozt akarjuk dobálni. A zöld gomb a gyorsítás. Ha nagyot akarunk ugrani, akkor együtt kell nyomni a zöld és a sárga gombot (szivacs).
Van olyan rész, ahol csak lehulló falevekre, vagy éppen arra repkedő madarakra ráugorva tudunk átjutni. Ez megint csak baromi nehéz, sok gyakorlást igényel.
Sorry, there is a glitch in the system. The webmaster has been notified of the issue.